מרגישים חולים? תאכלו דבש

דבש הוא אלטרנטיבה טבעית לסוכר מזוקק והוא מעולה למערכת החיסון ולהפחתת שיעול. דבש בטוח לשימוש בפצעים ופצעים קלים כממתיק טבעי, מדכא שיעול או מוצר מקומי. דבש עשוי להיות יעיל לטיפול בשיעול, אך אסור לתת אותו לתינוקות מתחת לגיל 12 חודשים.

דגנים מלאים הם אלטרנטיבה מצוינת למאכלים וסוכרים ממותקים ולמצוא את האיזון הטבעי שלהם עם מינון בריא של סיבים וחומרים מזינים חיוניים אחרים שגופכם זקוק בכדי להישאר בריא.

זה לא עובר תהליך פסטור ולפי Healthline הוא מכיל נבגים של Clostridium botulinum, חיידק שעלול להזיק לתינוקות, ילדים ונשים בהריון ולגרום להרעלת בוטוליזם – הרעלה נדירה שעלולה להוביל לחיים שיתוק מאיים.

דבורים מייצרות דבש ממגוון צמחים

ודבש מסוים מכיל כמויות מצטברות של אנטוטוקסין אפור. ניתן למצוא רעלים מזיקים בדבש גולמי ורעלן זה יכול להוביל למחלת דבש מטורפת המובילה לבחילות, הקאות, לחץ דם, סחרחורת ואובדן הכרה. אכילת דבש גולמי עלולה להגביר את הסיכון להרעלת דבש מכיוון שהיא עלולה לגרום לסימפטומים כמו סחרחורת, בחילות והקאות וכן לירידה בלחץ הדם.

בגלל העובדה שדבש נחשב למזון חם שיכול לעזור לירידה במשקל ויש לו יתרונות בריאותיים רבים אחרים

זה עשוי להיראות טבעי לשלב אותו בתזונה הרגילה שלך. דבש, המופק על ידי דבורים מצוף הפרחים, נחשב לרוב לחלופה בריאה לסוכר. עם זאת, בניגוד לחלופות הבריאות יותר לסוכר, דבש יכול להזיק לבריאות אם אוכלים אותו יותר מדי.

דבש יכול לשמש גם כממתיק טבעי, נוגד דלקת, נוגד חמצון וחומר אנטיבקטריאלי בנוסף לשימוש בו כממתיק טבעי. דבש משמש גם לטיפול בשיעול, כוויות וקידום ריפוי פצעים.

כאשר הוא מאוחסן כהלכה, דבש יכול להימשך שנים רבות מבלי לפגוע בטעמו אם הוא נשאר לקלקל אם הוא לא מטופל. דבש יכול להימשך מאות שנים במקרים קיצוניים, אך הטעם והצבע עשויים להיות מושפעים מכמה זמן שהוא נשמר.

דבש גולמי שימש מאז סוף המאה ה -18 ברפואה המסורתית מכיוון שהוא האמין כמרפא פצעים אלרגיים ופצעים נגועים

אנשים רבים מאמינים בכוח המרפא של דבש גולמי, אך קיימות תופעות לוואי אפשריות חמורות כגון תגובות אלרגיות, הרעלה והרעלת מזון. דבש גולמי אינו מפוסטר ולכן הנבגים והאבקה נשארים בדבש.

אלרגיות לדבש עלולות לגרום לאנפילקסיס שעלול להיות מסכן חיים (5). אלרגיות לדבש הן נדירות, אך צריכה מוגברת של מזונות עם דבש כמרכיב העיקרי עלולה להוות סיכון.

זה מאופיין בפריחות, נפיחות בפנים, בחילות, הקאות והלם. הוא האמין כי הוא נגרם על ידי פרופוליס, חומר המשמש את הדבורים לבניית חלות דבש.

אלכוהול יכול לחלוח, לגרום לתגובת דלקת ולהחמיר את תסמיני הצטננות ושפעת. בחילות, הקאות ושלשולים יכולים לעזור להפחית את תופעות הבחילות וההקאות. אחד או יותר מהתופעות הללו הם המפתח לצריכת מזונות שנתקעים בבטן.

במאמר זה אנו מספקים רשימת מאכלים לאנשים עם מחלות שכיחות לאכול ולהימנע מהם

ג'ינג'ר מחקרים מסוימים מצביעים על כך שג'ינג'ר יכול לסייע בהפחתת תופעות הבחילות וההקאות, אך יש צורך במחקרים נוספים כדי לאשר ממצאים אלה. אדם עם כאב גרון יכול להפיק תועלת גם ממאכלים שלא עוזרים לבחילה.

בחילות והקאות מתמשכות נקשרו למחלות בלוטת התריס

מחלת כבד, סוכרת ומחלת כיס המרה. הפרעות עיכול לאחר אכילה עלולות לגרום גם לבעיות במערכת העיכול, כמו כיבים ומחלת ריפלוקס גסטרו-וושט (GERD). אם בדיקת הריון אינה חיובית, ההרגשה של "חולה בבטן" יכולה לנבוע ממספר גורמים נוספים, כולל תרופות שאתה לוקח, דלקות בקיבה, הרעלת מזון, אכילת יתר, מחלת תנועה ובעיות הורמונליות.

שתיית מיצים לחוצים עלולה לחשוף אתכם לחיידקים מזיקים, כמו גם אכילת דבש גולמי. עם זאת, יש לנקוט בזהירות בעת אכילת שעועית כליה מכיוון שהם מכילים רמות גבוהות של חלבונים רעילים בהכנתם.

אם יש לך היסטוריה של הרעלת מזון הימנע מדבש וקנה אותו רק ממוכרים אמינים. דבש יכול לגרום לעששת אצל ילדים, במיוחד אם הם משתמשים במוצץ או טובלים דבש (16). זה יכול לגרום לעששת בטווח הארוך, אז אל תשטוף את השיניים לאחר אכילת דבש.

דבש מכיל סוכר מעורבב עם חומצות אמינו

ויטמינים, מינרלים כמו ברזל, אבץ ונוגדי חמצון. ישנם 320 סוגים שונים של דבש עם צבעים, ריחות וטעמים שונים. בנוסף לטעם הצוף שממנו עשוי הדבש, תנאי מזג האוויר בהם הוא מיוצר יכולים להשפיע גם על טעמו וצבעו של הדבש.

האכילו ילדים מתחת לגיל שנה בכל סוג של דבש, כולל דבש גולמי, לא איתו. עד 50 מ"ל דבש ליום הוא אופטימלי אך לא כדאי לצרוך יותר.

ה- NIH ממליץ לא לתת דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה

ואנשים בכל הגילאים צריכים לאכול רק דבש מפוסטר הבטוח מהרעלת מזון. אסור לתת דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה בגלל הסיכון לבוטוליזם. יש להרחיק תינוקות מתחת לגיל שנה ממוצרים ותוספי מזון המכילים דבש, כולל עקבות.

זה בסדר לאמהות מיניקות לאכול דבש מכיוון ש- Clostridium botulinum אינו יכול להעביר תינוקות חלב אם

דבש גולמי יכול להועיל כאשר הוא נמצא, אך אם זו לא אפשרות עבורכם, קנו דבש גולמי. תינוקות אוהבים להכניס את הכל לפה, אז אם אתם אוכלים הרבה דבש עדיף לבדוק שהדבש מכיל דבש לפני שהוא מגיע לתינוק. לאחר שהדבש התגבש תוכלו להחזיר אותו לקדמותו על ידי הכנסת אותו לצנצנת (אם עדיין אין לו צנצנת) והנחת הצנצנת במיכל מים מחומם.
למידע נוסף בנושא של מרגישים חולים? תאכלו דבש ופסטיבל הדבש עליך לבדוק כאן: meshekofir.co.il

דילוג לתוכן