השיטות השונות להחלפת מפרק ברך

החלפת מפרק ברך מהווה טיפול נפוץ במיוחד המתבצע בכמה דרכים.

זקוקים להחלפת מפרק ברך ומבולבלים מהגישות השונות המוצעות?

במאמר הבא תוכלו לקרא אודות השיטות השונות לביצוע טיפול רפואי זה.

ניתוח החלפת מפרק ברך- חלקי

ניתוח החלפת מפרק ברך חלקי מתאים לסובלים מפגיעה חד צידית של מפרק הברך. בניתוח זה מפרק הברך מוחלף באופן חלקי ועל כן תהליך ביצועו שונה מניתוח החלפת ברך מלא ורגיל. כך למשל, החתך בניתוח החלפת ברך מלא גדול יותר בהשוואה לניתוח החלפת ברך זה. על הרופא המטפל לוודא כי שחיקת הסחוס קיימת רק בצד אחד של הברך בכדי להחליט על ניתוח החלפת ברך מסוג זה. 

ניתוח החלפת מפרק ברך- מלא

במידה ושחיקת הסחוס העוטפת את הברך חמורה ומורכבת, ולרוב גם לא תתאפיין בצידו האחד של הברך, ניתוח החלפת ברך באופן מלא עשוי להיות פתרון מתאים. הליך ניתוח החלפת ברך מלא כולל הסרה של משטחי הסחוס והעצם הפגועים ושיופם. בשלב שלאחר מכן ישחררו ויאוזנו הרקמות הרכות. הרופא יטול דבק המכונה 'צמנט' ויניחו בין משטחי המתכת ולוחיות הפלסטיק אשר הוצמדו קודם לכן. כך, יכולת התנועה של מפרק הברך תשתפר משמעותית ותעשה חלקה. 

הגישה הקינמטית להחלפת מפרק ברך

הגישה הקינמטית להחלפת מפרק ברך הינה גישה נפוצה במיוחד הצוברת תאוצה בעולם כולו. חזונה של גישה זו נעוץ בהתאמה אישית לכל מטופל ומטופל. חזון זה בא לידי ביטוי באבחון המבנה הפיזיולוגי האישי של המטופל ובהלימה לכך מתבצעת השתלה של מפרק ברך חדש ומלאכותי. בהשוואה לשיטות אחרות, גישה זו אינה נוקטת בפעולת החיתוך של הרצועות אלא בשימור המעטפת העוטפת את הרקמות הרכות. התאמת המשתל אל המטופל נעשית בצורה כה מדויקת ועל כן לוקחת בחשבון אף את זווית ההנחה ההולמת עבורו, בצורה שתתאים לזווית המקורית והטבעית, כפי שהייתה לפני הניתוח. מטופלים המטופלים בגישה זו מדווחים על שינוי משמעותי וטבעי, הודות למשתל שהותאם עבורם בצורה מדויקת הדומה עד מאוד, למקור, תוך שחזור צירי התנועה הטבעיים. 

גם הליך ההחלמה מלאחר ניתוח המתבצע בגישה זו קל ומהיר יותר משיטות ניתוחיות אחרות, דבר הכרחי במיוחד עבורם אנשים שמרבית יומם עובר בתנועה. 

בעיות במפרק הברך עלולות להעיב על איכות החיים של האדם בצורה משמעותית. מפרק ברך תקין נחוץ לביצוע פעולות יום יומיות, החל מפעולות בסיסיות כמו הליכה לעבודה ועד תחביבים או פעילויות אהובות כספורט, ריצה, שחייה ועוד'.

דילוג לתוכן