איך לשמור על פרטיות בעידן הפייסבוק

פייסבוק הבטיחה למשתמשיה שלא לשתף את הפרסומים האישיים שלהם עם מפרסמים. למרות שפייסבוק משתמשת במידע משתמשים לצרכי פרסום, היא הצהירה בבירור כי היא מתכננת לשלב נתונים מאפליקציות ופרופילים של משתמשים במודל העסקי שלה.

במאי 2010

פייסבוק הוסיפה פקדי פרטיות כדי לייעל את הגדרות הפרטיות שלה ולתת למשתמשים אפשרויות נוספות לנהל עדכוני סטטוס וחדשות אחרות המועברות דרך הפיד הציבורי. השינויים של פייסבוק בהגדרות הפרטיות של משתמשים החולקים מידע אישי עם צדדים שלישיים אינם זמינים לציבור. במקום זאת, הם ציבוריים או מוגבלים.

הודות ללחץ מצד משתמשים

הציבור, הממשלות והרגולטורים, פייסבוק שיפרה את מדיניות הפרטיות שלה ונקטה צעדים משמעותיים כדי לתת למשתמשים יותר כוח לגבי המידע שהם רוצים לחשוף. בין השנים 2008 ל -2010 פרסמה פייסבוק שינויים רבים העוקפים את הגדרות הפרטיות של המשתמשים וחושפים מידע אישי שמשתמשים רצו לשמור על פרטיותם. ב -17 בדצמבר 2009 הגישו EPIC ותשעה ארגוני אינטרס ציבוריים אחרים תלונה ל- FTC נגד פייסבוק, ובה פירטו כיצד החברה שינתה את הגדרות הפרטיות שלה כדי לחשוף מידע על אפליקציות של צד שלישי שהמשתמשים רוצים לשמור על סודיות.

כדי לחסום את פרופיל הפייסבוק שלך, עבור לתפריט ההגדרות ולחץ על פרטיות. הגדרות הפרטיות המוגדרות כברירת מחדל אינן מספיקות כדי למנוע מצדדים שלישיים זדוניים לחלץ מידע יקר מהנתונים האישיים שלך בפייסבוק. אם אתה רוצה להחליט איזה מידע אנשים יכולים לראות בלינקדאין, לחץ על ערוך פרופיל ציבורי.

באזור הגדרות הפרטיות

תוכל להשבית את מערכת זיהוי הפנים של פייסבוק הסורקת תמונות, פוסטים ואתרים כדי ליצור תגים והצעות למשתמשים אחרים. תוכל גם להתאים אישית את רשימת החברים בפייסבוק שיכולים לראות את הפוסטים שלך ולהחליט לשמור עליהם פרטיים מעצמם. ואתה יכול להשבית את היכולת להשתמש בפייסבוק כדי להיכנס לאפליקציות, אתרים ומשחקים; אפשרות זו לא תמצא בבדיקת הפרטיות.

אתה יכול להגביל כמה פייסבוק יודעת על האנשים סביבך

בין אם הם חברים, עמיתים או זרים ברכבת התחתית. ניתן להימנע מכך על ידי התקנת אפליקציית פייסבוק בטלפון שלך, מה שמונע מפייסבוק להציג את פרטי הקשר שלך לרשת החברתית. לא רק שאתה רוצה לשתף את העולם, אתה גם רוצה לשלוט במי שיכול לראות את הפוסטים שלך בפייסבוק ומידע אישי אחר.

כברירת מחדל

הפרופיל שלך ציבורי, מה שאומר שכולם בפייסבוק יכולים לראות את המידע והפוסטים שלך. כברירת מחדל, כולם יכולים לצפות בפוסטים בפרופיל שלך ולסמן אותם בתמונות. אבל אתה יכול להפוך את הפוסטים שלך לפרטיים כך שרק העוקבים שאושרו יכולים לראות אותם.

העבר את העכבר מעל הערך שאסור לפייסבוק לשמור

ובצד ימין של הערך תראה את האפשרות לערוך אותו, יחד עם קישור המאפשר לך להסיר או את רוב המידע. כדי לבצע את השינויים הדרושים, פשוט לחץ על סמל העריכה מימין ובחר את כל המידע (ציבורי, חברים, מידע מותאם אישית וכו ').
למידע מורחב בנושא של נתנאל דוידי ואיך לשמור על פרטיות בעידן הפייסבוק מומלץ לבקר באתר facebook.com

רשימת אפליקציות שיכולות לגשת למידע שלך בפייסבוק כגון שמך, תמונותיך, ימי הולדת ורשימות חברים ניתן למצוא בדף הגדרות האפליקציה. כאשר תלחץ על ערך ברשימה, יוצגו לך סוגי הנתונים שאליהם אתה רשאי לגשת.

אתה עשוי להיות מופתע מכמה מידע אישי פרסמת בפייסבוק לאורך השנים

מקומות שבהם ביקרת וחיית, מספר הטלפון שלך, יום ההולדת שלך ועוד. נתוני פייסבוק אישיים יכולים גם לחשוף מי אתה באמצעות התמונות והסרטונים שאתה מפרסם. תמונות אלו חושפות לא רק פרצופים ושמות, אלא גם פרטים על חברים ובני משפחה, היכן אתה גר ועובד, מה אתה הבעלים ומה אתה אוהב לעשות.

אם היית משתמשי פייסבוק פעילים במשך מספר שנים

כנראה שהעלית מאות אלפי תמונות לחשבונך. כאשר אתה מתייג פוסט בפייסבוק, החברים שלך בפייסבוק לא יראו אותו כיוון שהם אינם הקהל שנקבע בפייסבוק. כמובן שחברים מסוימים יכולים לבחור ממישהו מהחברים שלהם אתה רוצה לראות את הפוסט, אך הם לא יהיו הרוב המכריע.

תוכל לבחור את המידע האישי שלך שתוכל לשתף עם חבריך באמצעות האפליקציה

כולל הביוגרפיה שלך, יום ההולדת שלך, הפעילות האחרונה שלך בפייסבוק והזיקה הדתית והפוליטית שלך. אם אתה מפרסם תמונות של ילדיך או מידע אחר שאתה מחשיב כאישי, עליך לבחור אותו. אם אתה משתמש בפייסבוק כמאגר תזכורות ובלוגים אישיים, אתה יכול גם לבחור אותו כדי לוודא שאתה, כבעל חשבון, הוא היחיד שרואה אותם.

אם תבחר בפייסבוק להשתמש במידע הספציפי הזה, תוכל להתאים את המודעות שאתה רואה באתרים אחרים. אם אינך רוצה שפייסבוק תציב מודעות מותאמות אישית המבוססות על המידע האישי שלך לאתרים שבהם אתה משתמש, צא מהתוכנית.

דילוג לתוכן